Perpustakaan FAH UIN Alauddin

  • Home
  • Information
  • News
  • Help
  • Librarian
  • Member Area
  • Select Language :
    Arabic Bengali Brazilian Portuguese English Espanol German Indonesian Japanese Malay Persian Russian Thai Turkish Urdu

Search by :

ALL Author Subject ISBN/ISSN Advanced Search

Last search:

{{tmpObj[k].text}}

Filter by

  • Publication Year
  • Availability
  • Attachment
  • Collection Type
    See More
  • General Material Designation
    See More
  • Location
  • Language
    See More
Found 103 from your keywords: subject="Pelayanan"
1 2 3 4 5 Next Last Page
cover
Persepsi Pemustaka Terhadap Layanan Aussie Banget Corner di Perpustakaan Uts…
Comment Share
Mutiara Cahya Mauludya.S

Skripsi ini membahas tentang persepsi pemustaka terhadap layanan Aussie Banget Corner di Perpustakaan Utsman bin Affan Universitas Muslim Indonesia menunjukkan bahwa pustakawan telah memberikan pelayanan yang optimal, ditandai dengan sikap proaktif, peduli, dan ramah, pustakawan mampu memberikan bantuan yang memuaskan. Namun, persepsi terhadap koleksi kurang memuaskan, dengan isu utama te…

Edition
-
ISBN/ISSN
-
Collation
xiii, 78 hal :Ilus :, 30 cm
Series Title
-
Call Number
IP-2024-MUT p
Availability1
Add to basket
MARC DownloadCite
cover
Case study research: a program evaluation guide for librarians
Comment Share
Green, Ravonne A.

Although outcome assessment is almost universally expected by accreditation committees, it is difficult for librarians to determine the methods that should be employed for completing such assessments. Case Study Research: A Program Evaluation Guide for Librarians provides guidance for developing an effective program-assessment method using a case-study approach.

Edition
-
ISBN/ISSN
978-1-59158-860-3
Collation
vii, 116 hlm.: 25 cm.
Series Title
-
Call Number
001.432 GRE c
Availability1
Add to basket
MARC DownloadCite
cover
Organizing information from the shelf to the web
Comment Share
Chowdhury, G GChowdhury, Sudatta

Tomorrow's LIS professionals will have to be conversant with all the tools and techniques for organizing information in different domains - from the traditional library shelf to full-scale digital libraries. This core text covers the organization of the entire spectrum of information, and the principles, tools and techniques needed to do this effectively.

Edition
-
ISBN/ISSN
978-1-85604-578-0
Collation
xvv, 230 hlm.: ilus.; 23 cm.
Series Title
-
Call Number
025.3 CHO o
Availability1
Add to basket
MARC DownloadCite
cover
Library user education : powerful learning, powerful partnerships
Comment Share
Dewey, Barbara I

This volume compiles insights from a conference focused on enhancing information literacy through collaboration in academic libraries. It emphasizes the importance of partnerships among librarians, faculty, and technologists to build effective information literacy programs. The collection discusses various strategies, best practices, and current challenges faced in the evolving landscape of lib…

Edition
Ed.1
ISBN/ISSN
9780810838970
Collation
xv, 352 hlm.; 25
Series Title
-
Call Number
025.56 DEW l
Availability1
Add to basket
MARC DownloadCite
cover
Hubungan Soft Skill Pustakawan dengan Kualitas Pelayanan pada Perpustakaan P…
Comment Share
Diva Hasan

Skripsi ini membahas tentang hubungan soft skill pustakawan dengan kualitas pelayanan pada Perpustakaan Politeknik STIA LAN Makassar dengan rumusan masalah apakah terdapat hubungan soft skill pustakawan dengan kualitas pelayanan pada perpustakaan Politeknik STIA LAN Makassar dan Seberapa besar hubungan soft skill pustakawan dengan kualitas pelayanan pada perpustakaan Politeknik STIA LAN Ma…

Edition
-
ISBN/ISSN
-
Collation
xiii, 79 hal :Ilus :, 30 cm
Series Title
-
Call Number
IP-2024-DIV- h
Availability1
Add to basket
MARC DownloadCite
cover
Pengantar Ilmu Perpustakaan
Comment Share
Sulistyo Basuki

keberadaan perpustakaan pada suatu masyarakat modern sangat penting karena kebutuhan yang tinggi pada masyarakat akan informasi yang dapat menunjang segalaaktivitas pendidikan, penelitian dan perkembangan kebudayaan, ekonomi, dan sosial.

Edition
cet. 7
ISBN/ISSN
978-979-011-480-7
Collation
ill, 688 hlm.; 21 cm
Series Title
-
Call Number
020 SUL p
Availability3
Add to basket
MARC DownloadCite
cover
dasar dasar ilmu perpustakaan dan informasi
Comment Share
syihabuddin qalyubi dkk

kehadiran sebuah buku yang menyajikan secara komprehensif dalam bidang perpustakaan dan informasi khususnya yang berbahasa indonesia sudah cukup lama diharapkan oleh khalayak. buku ini disusun untuk mencoba menjawab atas harapan itu.

Edition
cet. 2
ISBN/ISSN
979-8548-01-9
Collation
xi, 464 hlm.; 24 cm
Series Title
-
Call Number
020 SYI d
Availability3
Add to basket
MARC DownloadCite
cover
Agar informasi menjadi lebih seksi : pengantar pelayanan kemas ulang informasi
Comment Share
Rosa WidyawanSuhendar

Buku ini berisi mengenai pelayanan kemas ulang informasi agar menjadi lebih menarik sehingga informasi yang di sajikan memudahkan pemustaka dalam merujuk dan membaca.

Edition
-
ISBN/ISSN
978-602-8659-73-4
Collation
xviii, 170 hlm.: ilus.; 20 cm
Series Title
-
Call Number
025.524 ROS w
Availability5
Add to basket
MARC DownloadCite
cover
Efektivitas Pelayanan Dongeng Keliling Online Dari Rumah (DONGKELOR) Sebagai …
Comment Share
NURSYAFIKA SYAHIRA

Skripsi ini membahas mengenai “Efektivitas Pelayanan Dongeng Keliling Online Dari Rumah (DONGKELOR) Sebagai Sumber Informasi Anak Di Era Pandemi Di Perpustakaan Kota Makassar”. Rumusan masalah yang diangkat peneliti sebagai pokok pembahasan yakni: (1) Bagaimana efektivitas pelayanan dongeng keliling online dari rumah (dongkelor) sebagai sumber informasi anak di era pandemi di perpustakaan k…

Edition
-
ISBN/ISSN
-
Collation
x, 94 hal :Ilus :, 30 cm
Series Title
-
Call Number
IP-2023-NUR e
Availability1
Add to basket
MARC DownloadCite
cover
Mengukur Kinerja Pelayanan dan Kepuasan Konsumen : Service Performance and Cu…
Comment Share
H. Bahrul Kirom

mengukur kinterja pelayanan untuk jepuasan konsumen merupakan sedikit upaya untuk melihat kinerja pelayanan yang diberikan oleh suatu perusahaan pelayanan republik. kalau selama ini banyak riset yang dilakukan perusahaan untuk melihat tingkat kepuasan konsumen dalam upaya memperbaiki startegi pelayanannya.

Edition
Cet. 1
ISBN/ISSN
978-602-1311-59-2
Collation
xi, 280 hlm.; 25 cm
Series Title
-
Call Number
658.3 BAH m
Availability1
Add to basket
MARC DownloadCite
1 2 3 4 5 Next Last Page
Perpustakaan FAH UIN Alauddin
  • Information
  • Services
  • Librarian
  • Member Area

About Us

As a complete Library Management System, SLiMS (Senayan Library Management System) has many features that will help libraries and librarians to do their job easily and quickly. Follow this link to show some features provided by SLiMS.

Search

start it by typing one or more keywords for title, author or subject

Keep SLiMS Alive Want to Contribute?

© 2025 — Senayan Developer Community

Powered by SLiMS
Select the topic you are interested in
  • Computer Science, Information & General Works
  • Philosophy & Psychology
  • Religion
  • Social Sciences
  • Language
  • Pure Science
  • Applied Sciences
  • Art & Recreation
  • Literature
  • History & Geography
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Advanced Search
Where do you want to share?